Livet som arbetslös...

...har börjat.H.lvete vad tråkigt det är att vara arbetslös. Inne på trejde dagen nu och håller redan på att planera hur jag bäst springer in i en vägg utan att det gör Föör ont eller hur jag sparkar sönder nått utan att mamma märker:P Ne jag ska inte klaga. Det är jag själv som satt mig i denna sittsen genom att säga upp mig och inte ringa runt riktigt så många samtal som mamma hoppats på eller gått till arbetsförmedlingen som mamma och pappa tjatat om i månader nu. Förlåt! Jag ska.

Vad har jag gjort idag då? Vid nio ringde telefonen. Vadfaan tänkte jag. Men självklart var det min underbara syster som ville äta frukost med mig:) Så kunde inte vara tjurig länge. Snällt av henne att få upp mig i tid så jag kan ta tag i mitt liv.

Så ja långt borde jag ju kommit då kan man tro. Men Icke. Följde med henne hem, hjälpte henne lite hemma innan jag åkte tillbaka hem till mig för att laga mat till min lata bror för att sen köra han till skolan. När jag kom hem igen och mamma säger: Och hur många samtal har Emelie ringt idag? Jossas fel sa jag då och gick och la mig x) Haha Förlåt igen mamma jag Ska ringa.

Så nu har jag legat i sängen och tänkt/sovit och tyckt synd om mig själv. Som tur va så ringde Julia innan jag hann fullfölja min plan jag planerat för stunden. Nämligen Dra ut tandställningen själv för att sen på torsdag när min lön kommit åkt utomlands för att leta jobb:) Hade nog gått super men nu ringde Julia ist:) Får en lön imon med:) Så när jag hämtat ut den sätter jag mig på tåget ner till Halmstad och stannar där fram till helgen :) Och ja jag skaa söka jobb. Eftersom alla andra har jobb och skolan så har jag gott om tid till att grejja med det ;)

Aa livet som arbetslös är väl inte så farligt. Nej nu ljög jag. Men utan mina vänner hade jag fått panik. Hade nog inte heller haft några tänder eller min högerfot kvar efter försök att plocka bort tandställningen själv eller försöka få ut lite frustration genom att sparka sönder en sten eller nått:P

Ne nu ska jag storsäda mitt rum sen packa ihop lite saker=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0